close

 

 

每天醒來,腦子不斷在重覆唱這首歌,特別是重覆唱著這兩句,

'Cause my love's taking me (因為我的愛帶我展翅高飛)

Higher, higher, higher 展翅高飛 (更高,更高,更高)

所以我就好奇上網把整首歌詞看一遍才發現,原來是這麼好聽,又充滿100%正能量的歌,難怪我腦子都忍不住哼起來...

所以在此也推薦給大家,讓這首歌帶大家一起 "展翅高飛",帶給自己更美好更愉悅的心情,啟動自己開心快樂的每一天 ~ ^_^

(PS : 中文歌詞是自己照英文歌詞潤釋的,所以就當參考 ~ )

 

 

[Ally Brooke & Matoma - Higher (展翅高飛) 中英歌詞]

 

Ally Brooke & Matoma - Higher (展翅高飛)

Written by:Ally Brooke (艾莉·布魯克·赫南德茲, 馬托馬, ...)

 

哦,風一直在為我吹奏著交響樂

Oh, the wind has been singing me a symphony

這是我聽過最甜美的聲音

The sweetest sound that I've ever heard

讓我感到無比驚喜

Feels amazing the way that it's been lifting me

我在這裡,像鳥一樣自由高飛

I'm free up here, as high as a bird

此刻,不,你不需要為我哭泣

A moment, no, you don't need to cry for me

我等不及要去哪裡了

I can't wait to get where I'm going

你知道我渴望留下

You know that I'd love to stay

但是我已經在去哪裡的路上

But I'm already on my way

 

[** 複歌]

因為我的愛帶我展翅高飛

'Cause my love's taking me

展翅高飛 (更高,更高,更高)

Higher, higher, higher

抬頭,你就會看見我

Look up, you'll see me

展翅高飛 (更高,更高,更高)

Higher, higher, higher

我知道我現在已經漸漸靠近哪裡

And I know I'm getting close now

因為我能聽到天籟之音

I can hear the choir

因為我的愛帶我展翅高飛

'Cause my love's taking me

展翅高飛 (更高,更高,更高)

Higher, higher, higher

**

 

我內心如大海無邊無際般充滿感激之情

There's a ocean of gratitude inside of me

海浪洗淨我的靈魂(洗淨我的靈魂)

And the waves wash, clean, my soul (clean my soul)

我可以永遠幸福地待在這裡

And I could stay here forever quite happily

這些夢想就是煉金術

These dreams are made of gold

我感謝曾經為我祈禱的每個人

I thank everyone that has ever prayed for me

你賜予了我翅膀(你賜予了我翅膀)

You gave me my wings (you gave me my wings)

你知道我渴望留下

You know that I'd love to stay

但是我已經在去哪裡的路上

But I'm already on my way

[** 複歌]

 

在我離開的那一天(在我離開的那一天)

In the day I'm gone (in the day I'm gone)

當您播放這首歌時(當您播放這首歌時)

When you play this song (when you play this song)

從我的鳥瞰圖(從我的鳥瞰圖)

From my bird's eye view (from my bird's eye view)

我會看顧你(我會看顧你)

I'll look after you (I'll look after you)

[** 複歌]

 

字幕來源: LyricFind

中文翻譯 : Amanda Chen

作詞/作曲:Allyson Brooke Hernandez

《Higher》歌詞 © Sony/ATV Music Publishing LLC

 

Zedd & Kehlani - Good Thing 這首也很好聽,所以一併一起推薦,願大家每天都有好事發生,好運到,擁有無盡的快樂 ~ ^_^

Zedd & Kehlani - Good Thing

 

arrow
arrow
    文章標籤
    [ 好歌推薦 ] Ally Brooke & Matoma
    全站熱搜

    Amanda Chen 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()